top of page

עמקניוז - "תרומה אדירה לענף הדייג בישראל": פרס מפעל חיים יוענק לערן להב מקיבוץ ניר דוד

להב בן ה-86 עוסק עשרות שנים בפיתוח וטיפוחי מכלואים של אמנונים. בעבר שימש כמנהל תחנת המחקר של הדגים בגינוסר מטעם משרד החקלאות. יקבל את הפרס על תרומתו לענף הדייג בוועידת ישראל לחקלאות


ערן להב מקיבוץ ניר דוד, החוקר ומפתח כבר עשרות שנים מכלואים של אמנונים, יקבל פרס מפעל חיים מיוחד במסגרת ועידת ישראל לחקלאות על תרומתו הרבה ופעילותו רבת השנים לענף הדייג. ועידת ישראל תיערך בפעם ה-13 בין ה-4-6.1.2023 במעלה החמישה שבסמוך לירושלים.


השנה, הוחלט להעניק ללהב פרס מפעל חיים על תרומתו הרבה לעשייה בענף הדייג. לזכותו של להב בן ה-86. יש פיתוחים והכלאות של אמנונים שונים: פיתוח 100 אחוז זכרים, פיתוח דג האדמונית, פיתוח אמנון לבן ופיתוח מכלואי אמנונים לגידול במי ים.


ללהב, היכול גם להתהדר בתואר אחיינו של הסופר והמשורר נתן אלתרמן, רזומה עשיר: הוא מראשוני הבונים של קיבוץ ניר דוד, בשנת 1955 התגייס לשייטת והיה בקבוצה הצניחה שהשתתפה כעבור שנה בקרב המתלה מול הכוחות המצריים במלחמת סיני. הוא למד ביולוגיה ושימש כמורה בתיכון "מוסד חינוכי גלבוע" לאורך השנים.

מאמצע שנות ה-70 שימש כמזכיר ניר דוד, אז גם החל לעבוד עם דגים בפיתוחי מו"פ במדגה הקיבוץ. הוא, כאמור, עבד בפיתוח וטיפוחי מכלואים של אמנונים וזכה לא פעם לכינוי "החבר הטוב ביותר של דג האמנון". בשנת 2000 מונה למנהל תחנת המחקר של הדגים בגינוסר מטעם משרד החקלאות וגם בימים אלה הוא עוד ממשיך לחקור את דג האמנון ולתרום לחקלאות הישראלית.


קרדיט: עמקניוז. 23/12/22 | 09:25 | מערכת עמקניוז


קרדיט: mynet קיבוץ. דניאל דדון עודכן 25.12.22


bottom of page