זמן ישראל: החטא הקדמון בטרגדיה המזרחית הוא החומר ממנו שואב השלטון את כוחו

״כבר שנים שמועלה על הבמות בישראל אותו המחזה, אומנם בכל פעם מדובר בהפקה חדשה, אומנם בכל פעם מדובר בכוכבים חדשים, אומנם בכל פעם התפאורה מתחלפת, אבל המחזה הוא אותו המחזה – מחזה שאפשר לקרוא לו הטרגדיה המזרחית.״


״המאבק על האסי יכול היה להיחשב ללא יותר מעוד פרק במחזה בו כל שחקן ממלא את התפקיד שיועד לו – יש טובים ויש רעים, יש מי שגנבו נכסי טבע ובנו לעצמם וילות על גדות נחל יפה ויש מסכנים, מקופחים ואומללים שנוצלו וכעת דורשים צדק. ומעל השחקנים הממלאים את תפקידם במחזה יש את המחזאי, המפיק והמנצח, זה הדואג שכל אחד ימלא את תפקידו במחזה.״


״המאבק – הן על דמותה של מדינת ישראל והן על האסי יוכרע, רק כאשר הדמויות שנתפר להם תפקיד מסויים במחזה האימים הזה יחדלו לשחק אותו, יחדלו מלשתף פעולה בהכנעה עם המחזאי ועם עוזריו, וישתפו פעולה האחד עם השני על מנת לפתור את הבעיה אחת ולתמיד ולא לשמר אותה. כי כרגע המחזה הזה נועד לשרת רק את הבמאי ואת חבורת מלחכי הפנכא שאסף סביבו.״


קרדיט: זמן ישראל. כתבה: ד"ר רינה ענתי. פורסם בתאריך 6.9.2020.

קראו את הכתבה המלאה

מפגינים בשער ניר דוד
מפגינים בשער ניר דוד