top of page

קיבוץ ניר דוד לא חסם את הגישה לפארק המעיינות. פארק המעיינות לא הוקם ע"י הקיבוץ ואינו שייך לקיבוץ

״פארק המעיינות״ לא שייך לקיבוץ ולא הוקם על ידו. הקיבוץ לא הציב בו ולו שער אחד. הכניסה לפארק בחינם כולל הנגשה בחינם לנכים. בפארק פועל שאטל בכל שעה עגולה המסיע מטיילים אל המעיינות ובחזרה במחיר נמוך. ״פארק המעיינות״ הוא דוגמה ומופת לניהול פארק ירוק ופתוח לרווחת הציבור בכל ימות השנה בניקיון ובחינם.


הפארק הוקם על ידי המועצה האזורית "עמק המעיינות", הקרן הקיימת לישראל, רשות הטבע והגנים ורשות ניקוז ירדן דרומי. הקמת הפארק נעשתה בתמיכה ובעזרה של כמה משרדי ממשלה: משרד החקלאות, משרד התיירות והמשרד להגנת הסביבה. המחסומים הוקמו על ידי הרשויות הנ"ל והפארק מנוהל על ידם. רוב השטח הינו במשבצת החקלאית של ניר דוד שמברך על הקמת הפארק. פארק המעיינות הוקם בתפיסה דומה לאגמון החולה, אם כי בפארק המעיינות כניסה חופשית חינם לכלל הציבור.


ישנן מספר אפשרויות להתניידות בפארק המעיינות:

  1. ברגל או באופנים - חינם

  2. רכב גולף ללא תשלום לטובת הנגשת הפארק לנכים ובני משפחותיהם (מותאם לכיסאות גלגלים) - חינם

  3. שאטל רכב גולף - הצטרפות לשאטל העושה סיבוב בפארק בכל שעה עגולה למעיינות ובחזרה - בתשלום (כרטיס יומי לשימוש בלתי מוגבל בשאטל עולה 25 ₪).

  4. השכרת רכב גולף פרטי למשפחה - בתשלום.

פארק ירוק ללא רכבים

הפארק סגור לכניסת כלי רכב, למעט כלים חקלאיים, וגם תושבי הקיבוץ לא רשאים להיכנס אליו עם כלי רכב (למעשה נמנעת מחברי הקיבוץ גישה עם רכב לשטחים השייכים לקיבוץ כחוק). בשולי הפארק מספר שטחי חנייה בחינם, כולם סמוכים למעיינות ולנחלים הזורמים בפארק. הדרכים החקלאיות של הקיבוץ משמשות את מבקרי הפארק באישור הקיבוץ.

שער בפארק המעיינות. קיבוץ ניר דוד לא הציב את השער. הכניסה מותרת בחינם ברגל ובאופניים.
שער בפארק המעיינות. קיבוץ ניר דוד לא הציב את השער. הכניסה מותרת בחינם ברגל ובאופניים.

מפה המתארת את מרחק נקודות החניה לאטרקציות הראשיות בפארק.
מפה המתארת את מרחק נקודות החניה לאטרקציות הראשיות בפארק. פארק המעיינות הוא דוגמה ומופת לניהול פארק הפתוח לרווחת הציבור בכל ימות השנה בניקיון ובחינם.

תיירות ניר דוד זכתה במכרז עם שותף להשכרת רכבי גולף ירוקים בשטח הפארק. כל גוף העומד בתנאים רשאי להתמודד במכרז הבא. הזכיין מעביר מדי שנה סכום נכבד של עמלות למנהלת פארק המעיינות לטיפוח וניקיון הפארק. פארק המעיינות הוא דוגמה ומופת לניהול פארק הפתוח לרווחת הציבור בכל ימות השנה בניקיון ובחינם.

השלכת פסולת בכמות שוברת שיאים

למרבה הצער, למרות כל הניסיונות לשמור על ניקיון הפארק, סובל הפארק מליכלוך והשלכת פסולת רבה של מטיילים. ראה כתבת חדשות N12: טובעים בזבל: אלפי המטיילים בישראל משאירים כמויות אדירות של אשפה

חברי ניר דוד יוזמים לעיתים ימי ניקיון מרכזים בשיתוף ובהזמנת כל תושבי האזור. הצטרפו אלינו ביוזמה מבורכת זו. לפרטים נוספים בפוסט הבא: פעילות ניקיון התנדבותית להרי הזבל שהשאירו אחריהם המבקרים בפארק המעיינות

צפו בסרטון:

bottom of page